De la dreta, PD- (100 m)?

Pessons, Andorra.

Nord-Oest, PD (210 m)

Montmalús, Andorra.

Primer dia a Andorra. Avui som tres i anem disposats a utilitzar els grampons i els piolets en alguna rampa de neu inclinada, que ja toca. Els de sempre i el Gerard. Sortim de l'aparcament de Grau Roig direcció al circ dels Pessons. La innivació és fantàstica, però malauradament als cims sembla que ha ventat. Deixem el Montmalús i el seu estètic corredor nord-oest per un altre dia; sembla que hi falta neu. El corredor dels andorrans fa molt bona pinta, però n'acabem fent un altra de més fàcil i curt, a la dreta de tot. Un cop al cim davallem direcció sud-est, saltem un coll i ens plantem a la vessant sud del Montmalús. Una pujada final fins al coll i cap a casa que fa baixada. Al final hem fet una bona excursió.

Segon dia a Andorra. El Roger va fer un curs d'alpinisme la setmana passada. Quinze dies abans vam creure que li faltava neu al Montmalús, però avança la temporada, no neva i la creença queda en un lloc secundari. Ens plantem a l'entrada en un moment, i pugem també en un moment. Per falta de neu, a dalt de tot ens desviem cap a l'esquerra per ves a saber on, deixant a la dreta el camí més evident fins al cim. Una tram una mica més estret i dret, res gaire més allunyat del principal. Aquesta decisió ens permet gaudir d'uns últims metres traccionant del piolet entre roques. Amplada i inclinació perfectes per un descens genial quan hi hagi neu pols (i per les allaus).

Tercer dia a Andorra. Avui m'acompanya la Marta. El Pic del Port de la Fontnegre és visible des de l'aparcament. Hi ha força neu per fer tant que no neva. Pujada plaent fins al peu on ens calcem els grampons. Fa molta calor i la neu és humida, massa. A cada pas aixequem, enganxat a cada grampó, un pa de quilo pel cap baix. Seguim pujant fins a l'embut d'entrada on una capa de neu primavera compacte i encara dura descansa sobre una base de neu sucre. No fa gaire bona pinta que diguem. Ens retirem i gaudim d'una bona baixada per neu pasta fins al cotxe.

Forfet de temporada

De la dreta, PD- (100 m)?