Canal indeterminada,  PD ( ? m)

Pic de la Dona, Vallter.

Després d'una temporada en blanc, per fi anem a fer de les nostres. Vallter, ple de neu, ple de gent, amb els esquís els peus, dos piolets i un termo de calent. Avui haurem d'anar veloços; ja es veu la negror cap a França. Al Coll del Mantet el dia ja m'avisa: baixo primer, faig un gir a la dreta, un a l'esquerra i patapam, llisco uns metres avall per neu molt dura. La negror s'apropa, però seguim fins als peus dels corredors del Pic de la Dona. Tota la carena està ventada i els corredors semblen pelats de dalt, per tant fem un mentre busquem l'alternativa. Al final ens animem i comencem a obrir traça per una canal ampla, de les de baixada, amb poca inclinació.

Pugem contents, gaudint que els peus s'enfonsin entre un pam ben bo, omplint els pulmons d'aire fred pas rere pas. No ho recordava tan cansat. La negror continua apropant-se. Tot i que la canal és molt fàcil, fem un flanqueig a mà esquerra i ens situem per sobre d'on és millor no caure. De sobte el tou de neu es converteix en dos dits de neu pols amb una tartera de pedres redoladores a sota. El gaudi es converteix en un patiment. Anem pujant amb el cul molt "apretat", no s'enganxa res enlloc, ni grampons ni piolets, res de res. Per si no fos prou, la meva ment em porta cap a un pedrot, on m'enfilo per sentir-me segur. I sí, hi estic segur, però no hi ha nassos de sortir-ne. M'hi encallo una estona.

Amb molta pena, poca glòria i força estona després, arribem a dalt. Seguim per la carena. La negror ja la tenim a sobre i el vent bufa fort. Jo tinc els bessons tan contracturats que em fan mal al caminar. L'Aleix de tant en tant, es deixa caure de genolls i exclama: "Rampa!". La visibilitat cada vegada és pitjor, encara fa més vent i tenim pressa per arribar a la pala de baixada. Allà ens calmem, perquè fins al cotxe només hi ha una línia evident per on deixar-se lliscar. Però això encara no s'ha acabat. Baixada gelada, amb caiguda i les cames que ja no responen. Arribem al cotxe destrossat. Un gran principi de temporada de canals.

Començar massa d'hora.

Canal indeterminada,  PD ( ? m)