Besiberri Sud (3.023m)

Vall de Besiberri.

Ahir vaig passar el dia al refugi, llegint i passejant pels voltants. Vaig passar una mala nit, l'estómac va jugar-me una mala passada. Avui ja estic en perfectes condicions i hem decidit, vist que ells dos estan molt cansats, pujar directament fins el Bessiberri sud. Si arriben amb forces intentarem la cresta a la inversa, fins al Bessiberri del mig.
Jo em trobo fantàsticament en forma. Carreguem les cordes, quatre tascons, una mica de menjar i un litre d'aigua cadascú. Sortim del refugi, jo amb més celeritat que ells. Amb n'Aleix recordem la pujada fins al Besiberri Nord de l'hivern passat. Resulta que ara, per la canal on nosaltres per equivocació gairebé pugem, hi ha una «nova» i evident via.
Sense ser conscients del temps ja hem arribat a una gran tartera de rocs gegants. M'obliguen a parar a beure aigua. Descansem una estona. Des d'aquí es veu una tartera de pedra solta, suposo que de l'elevat nombre de gent que deu pujar al Besiberri Sud.

Tinc pressa. Això de quedar-me un dia parat m'exalta. Començo a pujar tartera de pedra solta amunt, sense ni tan sols mirar per on vaig. A en Miquel i n'Aleix no els hi acaba de fer el pes la tartera. Fem cap al coll per una altra banda. Ara només queda superar uns quants blocs i pedres fins al cim. Hi ha força gent pujant i baixant.
Els 3000 metres es noten si intentes córrer. Serà un bon entrenament per el repte de la setmana següent. Arribo al cim el primer. Es veuen els Besiberris, el Pic Avallaners i al fons el massís de l'Aneto... la setmana que ve. Restem una estona al cim. Estan massa cansats. No volen ni fer un tros de cresta ni anar fins al Comaloformo.
Al baixar altre cop al coll decideixo que pujaré jo sol al Pic Avallaners. Ells m'esperen a baix. Pujo amb 10 minuts i contemplo el que m'envolta. Baixo ràpidament i prenem a bon ritme la baixada fins al refugi.
Ja només queda recollir i fer la tortuosa baixada fins al cotxe. Abans però mengem alguna cosa. Baixem a bon ritme i abans d'hora som al cotxe. Avui tornarem a dormir a Cavallers. L'endemà fem el dropo tot el matí i a la tarda tornem a fer esportiva prop de l'African Wall.

Per sobre del tres (Vacances IV)